Saturday, June 28, 2008

Makluman untuk anda..

Assalamualaikum & selamat sejahtera untuk semua.

Maaf kerana lambat memasukkan entry terkini untuk anda semua.
Saya terpaksa untuk pulang ke Penang kerana ada kecemasan yang melibatkan ahli keluarga saya di rumah. Baru tadi saya sampai di UMS untuk hari terakhir Iduksi Minggu Suai Mesra sesi 2008/2009.


Berikut ialah maklumat terkini yang saya dapat untuk anda..
1. Wang PTPTN mula dimasukkan ke akaun semua mahasiswa UMS bermula hari ini (27 Jun 2008). Ini bermakna, menjelang 8 Julai 2008, semua mahasiswa boleh mendapatkan PTPTN anda melalui akan bank CIMB masing-masing.
2. Pendaftaran akademik adalah ONLINE dan mula dibuka untuk mendaftar pada 1 Julai 2008 hingga 8 Julai 2008. Sila rujuk laman web Bahagian Perkhidmatan Akademik untuk maklumat lanjut. ---> http://bpa.ums.edu.my/
3. Kepada pelajar yang telah menukarkan program anda dan maklumat dalam Sistem Maklumat Pelajar (SMP) belum diupdate, anda diminta untuk memaklumkan kepada Bahagian Perkhidmatan Akademik secepat mungkin untuk mengelakkan anda mengalami masalah semasa mendaftar kursus teras nanti.

Sekian, untuk setakat ini sahaja makluman dari saya.

0 comments: