Saturday, August 30, 2008

Persoalan & kenyataan.

salam sejahtera kepada semua pembaca budiman,

Banyak isu mula timbul sejak kebelakangan ni. Tak kira isu melibatkan mahasiswa UMS, isu melibatkan MPP mahupun isu melibatkan UMS sendiri. Namun, sebagai manusia yang hidup untuk mati, kita kena tetap meneruskan perjuangan hidup kita.

Dalam meneruskan perjuangan ini, kita kena paham apa itu persoalan yang mewujudkan isu dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh seseorang.Mari kita lihat satu per satu.

Bila seseorang memberikan satu persoalan, contohnya "adakah benar, MPP tahun nie lemah & asyik sahaja memikirkan untuk membuat program?" Ini xsemestinya memberi kita maksud bahawa individu yang mengeluarkan persoalan ini telah memberikan kenyataan berikut "MPP tahun nie suka buat program ja, kebajikan student xnak fikir langsung". Bukankah pertuduhan begini boleh kita katakan sebagai fitnah???Biar pembaca sendiri yang analisis perkara ni.

PErkara ke 2, mengenai kenyataan yang dikeluarkan dalam blog, terutamanya blog INI.Telah saya sentuh di bhagian paling bawah blog ini bahawa "Semua entry yang dimuatkan dalam blog ini adalah dari pendapat pihak saya sebagai Perwakilan Mahasiswa. Pendapat ini tidak boleh dikira sebagai pendapat rasmi Majlis Perwakilan Pelajar Sesi 2007/2008". Justeru itu saya begitu mengharapkan agar semua pembaca xperlu menaikkan isu yang remeh apabila membaca hasil nukilanm saya di sini. Saya harap, kita sebagai warga yang tinggi intelektual perlu membuat analisis dengan penuh kritikal sebelum membuat sebarang kenyataan. Yang penting, jangan takut kiranya kita berada pada jalan yang benar. Insyaallah Allah bersama orang yang benar.

Sempena kedatangan ramadhan ini, mari sama-sama kita bertaubat & beribadah bagi lebih untuk menghapuskan segala dosa dan kumpul balik pahala.

Sekian, assalamualaikum..


1 comments:

info said...

Selamat menyambut Ramadan...

Doa selalu untuk dihapuskan segala dosa-dosa kecil dan dosa-dosa besar

Semoga amalan yang kita lakukan sepanjang ramadhan diberkati Allah...

Lakukan juga amalan-amalan sunat...

Jadikan hari ini lebih baik dari semalam....